marți, 28 aprilie 2009

Intalnirea 15 aprilie - Sumar

Tema abordata la aceasta intalnire a fost publicitatea:
ATL VERSUS BTL. DE CE DIN PERSPECTIVA COMUNICARII INTEGRATE DE MARKETING ACESTI TERMENI SUNT ANACRONICI
ATL, BTL definirea acestora in raport cu publicitatea
Termenii au aparut pe parcursul dezvoltarii istorice a agentiilor de publicitate, si faceau referire initial la modul in care agentiile de publicitate percepeau o taxa pentru serviciile lor:
ATL facea referire la orice lucru referitor la comunicarea prin media si care presupunea ca agentia sa perceapa un comision.
BTL facea referire la orice activitate efectuata pentru client unde o taxa standard inlocuia comisionul.

Linia dintre aceste douã tipuri de publicitate (the line) este, bineînteles, imaginarã, fiind o distinctie simbolicã între actiunile de comunicare clasice prin intermediul mass media si cele de comunicare neconventionalã, care asigurã o legãturã directã cu anumite grupuri restrânse de public.

Deasupra liniei se aflau acele forme de promovare pentru pregatirea si utilizarea carora agentia de publicitate primea comision, iar sub linie se aflau acele forme de promovare care se calculau pe baza de onorariu, retributie.
Prima definire a acestei distinctii a fost fãcutã în anii ’50, de cãtre compania Procter & Gamble si era folositã pentru a separa comunicarea pentru care se plãtea comision pentru canalele de comunicare de cea pentru care nu se plãtea acest comision.

S-au analizat in final 3 studii de caz.

Niciun comentariu: